Ως «βαθιά τομή στα θεμέλια του επαγγελματικού ποδοσφαίρου, καθώς οι συνθήκες έχουν ωριμάσει» χαρακτήρισε την θέσπιση της επαγγελματικής διαιτησίας στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο ο Λευτέρης Αυγενάκης.
Η εν λόγω Τροπολογία περιλαμβάνει ακόμα τρία άρθρα:
• Για τον «Ειδικό Κανονισμό Επαγγελματικής Διαιτησίας Ποδοσφαίρου», που
καταρτίζεται αποκλειστικά από την Κεντρική Επιτροπή Διαιτησίας
• Για τα «Κωλύματα εγγραφής μέλους αθλητικού σωματείου», όπου
καταργείται το κώλυμα των μετόχων, εταίρων, διαχειριστών και μελών Δ.Σ.
Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρείας για τη συμμετοχή τους στο Διοικητικό
Συμβούλιο ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου
• Για την παράταση, έως τις 31/12/2022, της προθεσμίας εναρμόνισης των
Καταστατικών αθλητικών σωματείων, αθλητικών ενώσεων και αθλητικών
ομοσπονδιών με τις προβλέψεις των αθλητικών νόμων
Ολόκληρη η τοποθέτηση του Υφυπουργού Αθλητισμού:
«Άρθρο 1: Επαγγελματική Διαιτησία στο ποδόσφαιρο
Προχωράμε στην αρχή μιας βαθιάς τομής στα θεμέλια του επαγγελματικού ποδοσφαίρου. Οι συνθήκες έχουν ωριμάσει ώστε να τολμήσουμε το μεγάλο βήμα της θέσπισης επαγγελματικής διαιτησίας στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο.
Οι λόγοι είναι γνωστοί σε όλους. Η συντριπτική πλειονότητα όσων ασχολούνται είτε επαγγελματικά, είτε ως φίλαθλοι με το άθλημα του ποδοσφαίρου, θεωρεί τη διαιτησία ως ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» στο άθλημα.
Κατά κοινή ομολογία, η δημοφιλία του ελληνικού ποδοσφαίρου, η προσέλευση των φιλάθλων στα γήπεδα, αλλά και η καχυποψία τους απέναντι στο υγιές κομμάτι του ποδοσφαίρου οφείλεται μεταξύ άλλων και στις παθογένειες της διαιτησίας.
Ήρθε η ώρα να κάνουμε ένα γενναίο βήμα. Να μην αφήσουμε άλλο τα προβλήματα να θρέφονται και να μας τραβάνε προς τα πίσω, αλλά να κοιτάξουμε ψηλά.
Να παραδειγματιστούμε από προηγμένα πρωταθλήματα του κόσμου, όπως η Αγγλία. Ένα περιβάλλον, που έχει καθιερώσει την επαγγελματική διαιτησία και προσφέρει κάθε χρόνο ένα εξαιρετικό θέαμα, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου στην αγωνιστική ποιότητα των ομάδων, χωρίς να υπάρχουν οποιεσδήποτε δεύτερες σκέψεις και δικαίως κατατάσσεται στην κορυφή των πρωταθλημάτων παγκοσμίως.
Ομοίως λοιπόν και στη χώρα μας, επιχειρώντας να βάλουμε στον χάρτη καλές διεθνείς πρακτικές, ορίζουμε ότι για τις ανάγκες των εθνικών πρωταθλημάτων επαγγελματικού ποδοσφαίρου ανδρών, προβλέπεται εισαγωγή συστήματος επαγγελματικής διαιτησίας.
Άλλωστε, σε έναν χώρο, όπου οι ποδοσφαιριστές και οι προπονητές είναι επαγγελματίες, επιβάλλεται να ακολουθήσουν και οι διαιτητές, οι οποίοι θα ασχολούνται αποκλειστικά με αυτόν τον χώρο, χωρίς κάποια παράλληλη εξάσκηση επαγγέλματος, που θα τους αποσπάσει.
Για λόγους μεγαλύτερης διαφάνειας, το σύστημα θα κατοχυρώνεται με απόφαση του αρμόδιου για τον αθλητισμό Υπουργού, κατά παρέκκλιση των προβλεπόμενων στο καταστατικό της Ελληνικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας (Ε.Π.Ο.).
Άρθρο 2: Κανονισμός επαγγελματικής διαιτησίας ποδοσφαίρου
Με την προτεινόμενη διάταξη ρυθμίζεται ότι για την επαγγελματική διαιτησία ποδοσφαίρου ο ειδικός κανονισμός του άρθρου 48 ν. 2725/1999 καταρτίζεται από την Κεντρική Επιτροπή Διαιτησίας (Κ.Ε.Δ.) και όχι από το διοικητικό συμβούλιο της οικείας αθλητικής ομοσπονδίας.
Είναι μεγάλη η αναγκαιότητα ψήφισης της διάταξης, καθώς εφαρμόζεται
από την έναρξη της αμέσως επόμενης αγωνιστικής περιόδου των εθνικών
πρωταθλημάτων επαγγελματικού χαρακτήρα.
Συνεπώς πρέπει να εξασφαλιστεί όσο το δυνατόν πιο εύλογο διάστημα για τη
διαμόρφωση του Κανονισμού. Η Κεντρική Επιτροπή Διαιτησίας είναι η πλέον
αρμόδια να διαμορφώσει το κατάλληλο πλαίσιο, που θα αλλάξει την πορεία
της διαιτησίας στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο της χώρας μας.
Ένα ποδοσφαιρικό περιβάλλον, που θα το υπηρετούν διαιτητές με σταθερό μισθό και ορθή εκπαίδευση και κατάρτιση και κυρίως, όπου θα υφίστανται κυρώσεις σε οτιδήποτε επιχειρήσει να διαταράξει το υγιές αγωνιστικό κομμάτι.
Με τις διατάξεις αυτές επιδιώκουμε ένα καλύτερο ποδοσφαιρικό προϊόν στο σύνολό του. Να αποκτήσει έναν αμιγώς επαγγελματικό χαρακτήρα, που θα προσφέρει υγιή ανταγωνισμό, χωρίς αμφιβολίες και υποψίες περί χειραγώγησης. Η δράση μας άλλωστε στον αγώνα κατά της χειραγώγησης είναι γνωστή και έχει κάνει άλματα προόδου τα τελευταία χρόνια.
Δεν αρκεί όμως αυτό μόνο. Χρειάζεται να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, οι αρμόδιοι φορείς να συνεισφέρουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία τους και κυρίως να θέσουμε όλοι από κοινού ψηλά την πρόοδο του ελληνικού ποδοσφαίρου και την επιστροφή του στις υψηλές βαθμίδες της παγκόσμιας πυραμίδας.
Άρθρο 3: Κωλύματα εγγραφής μέλους αθλητικού σωματείου
Με την προτεινόμενη διάταξη
• αυξάνεται το όριο της ποινής φυλάκισης της δεύτερης περίπτωσης της
παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 2725/1999, το οποίο θεωρείται ως κώλυμα για
την απόκτηση της ιδιότητας του μέλους αθλητικού σωματείου και
• καταργείται το κώλυμα των μετόχων, εταίρων, διαχειριστών και μελών
Δ.Σ. αθλητικής ανώνυμης εταιρείας για τη συμμετοχή τους στο διοικητικό
συμβούλιο ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου.
Προκειμένου να εξασφαλίσουμε στο καλύτερο δυνατό την αποτελεσματική διοίκηση των αθλητικών σωματείων, κρίνεται αναγκαίο να υπηρετήσουμε την αρχή της αναλογικότητας και της επιείκειας. Είναι αρκετά αυστηρό και αντιπαραγωγικό για τη διοίκηση και την πρόοδο των σωματείων να αποκλείονται πρόσωπα, που έχουν τιμωρηθεί με ποινές λιγότερο από ένα έτος. Έτσι, ο στόχος της ρύθμισης είναι η εξάλειψη λόγων αποκλεισμού ατόμων από τη συμμετοχή τους σε αθλητικά σωματεία για λόγους μικρότερης απαξίας, που επισύρουν τις κατώτατες ποινές.
Σε ό,τι αφορά το δεύτερο σκέλος, σύμφωνα με το άρθρο 74 του ν. 2725/1999, το ιδρυτικό της εταιρείας αθλητικό σωματείο έχει δικαίωμα διορισμού ενός (1) µέλους στο διοικητικό συμβούλιο (∆.Σ.) της εταιρείας. Το άρθρο δίνει το δικαίωμα στο ιδρυτικό σωματείο, να επιλέξει το ίδιο τον εκπρόσωπό του, ώστε να διαφυλάξει τα ουσιώδη και ζωτικά συμφέροντά του. Κατά τη συνήθη πρακτική δε, ο πρόεδρος ή κάποιο άλλο μέλος του Δ.Σ. του σωματείου είναι ο εκπρόσωπος των συμφερόντων του σωματείου στα Δ.Σ. της αθλητικής ανώνυμης εταιρείας.
Δεν μπορεί επομένως αφενός μεν να υπάρχει διάταξη που επιτρέπει σε μέλος του αθλητικού σωματείου να μετέχει στο ΔΣ της αθλητικής ανώνυμης εταιρείας και από την άλλη, βάσει του άρθρου 3 παρ. 7 του ν. 2725/1999, να απαγορεύεται σε μέλος ΔΣ αθλητικής ανώνυμης εταιρείας να μετέχει στο ΔΣ του ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου.
Επομένως, κρίνεται σκόπιμο να καταργηθεί το σχετικό κώλυμα που προβλέπεται στην παρ. 7 του άρθρου 3 του ν. 2725/1999, ώστε να αρθεί η αντινομία μεταξύ αυτού και του άρθρου 74.
Άρθρο 4: Καταληκτική ημερομηνία υποχρέωσης τροποποίησης των καταστατικών των αθλητικών σωματείων
Για την απαιτούμενη τροποποίηση των καταστατικών των σωματείων και την εναρμόνισή τους με συγκεκριμένες διατάξεις του ν. 2725/1999, απαιτείται αίτηση προς το αρμόδιο Δικαστήριο και έκδοση σχετικής απόφασης. Κάθε τροποποίηση του καταστατικού ισχύει μόνο αφότου εγγραφεί στο οικείο βιβλίο.
Από τον ανοιχτό διάλογο, που έχουμε καλλιεργήσει με τη βάση της αθλητικής μας πυραμίδας, διαπιστώνουμε ότι για μεγάλο αριθμό αθλητικών σωματείων δεν θα καταστεί εφικτό να εκπληρώσουν την υποχρέωσή τους για την έγκαιρη εναρμόνιση των καταστατικών τους, καθώς παρά το γεγονός ότι έχουν προβεί σε όλες τις απαιτούμενες εκ μέρους τους ενέργειες, λόγω μεγάλου φόρτου εργασίας των δικαστηρίων, δεν θα έχουν εκδοθεί εγκαίρως οι σχετικές αποφάσεις, ούτε θα έχουν εγγραφεί οι τροποποιήσεις στα οικεία βιβλία.
Ως εκ τούτου και για να αποφευχθεί η προβλεπόμενη δυσμενής συνέπεια
της αυτοδίκαιης άρσης της ειδικής αθλητικής αναγνώρισης που έχει
χορηγηθεί, κρίνεται σκόπιμη η παράταση της καταληκτικής προθεσμίας προς
εκπλήρωση της υποχρέωσης των σωματείων μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2022.
Επιδίωξη μας είναι και παραμένει να μην είναι κανένας δυσαρεστημένος και
παράλληλα να πετύχουμε την ανάπτυξη και την πρόοδο όλων των αθλημάτων,
μέσα από την στήριξη των σωματείων μας. Βήμα – βήμα, με αγαστή
συνεργασία, με διάλογο και εντιμότητα το καταφέρνουμε σε κάθε ζήτημα».
Πηγή: athina984.gr